Ordens- og adferdsregler

skolebanner

Osloskolens reglement finner dere her, eller i lenkemenyen til høyre på siden.

Lokalt tilleggsreglement for Brannfjell skole vedtatt i driftsstyret 12.06.2024

Mobiler skal oppbevares i mobilhotell hele skoledagen. I spesielle tilfeller kan unntak avtales i samarbeid med skole, elev og foresatte.

Håndtering av mobiltelefoner

1. Mobilene leveres i mobilhotell første time. De oppbevares i hotellet til elevene er ferdige med skoledagen.
  2. Om elevene begynner skoledagen i andre klasserom enn sitt «hjemklasserom», leveres mobilen først inn der de starter dagen. Elevene tar den så med til sitt «hjemklasserom» etter avsluttet time.
  3. Mobilen kan brukes som pedagogisk læringsverktøy i undervisningen i regi av faglærer.
  4. Om man ser elever bruke mobil i friminuttene, hjelper lærer som har inspeksjon elevene å levere inn mobilene i mobilskap.
  5. Elever som ikke leverer inn mobiler får anmerkning og kontaktlærer informeres.
  6. For enkelte elever vil det være et behov å beholde mobilen. Dette tas opp med kontaktlærer som videreformidler ønske til ledelsen. Avtale skrives.