Biblioteket

På biblioteket tilbyr vi:

• Leksehjelp
  • Pc'er
  • Alt av oppslagsverk, referanseverk.
  • Aviser, tegneserier og magasiner
  • Spill
  • Litteratur

Biblioteket er delt inn i to soner, et leserom med sofa og arbeidsbord, og et studielandskap med mulighet for å jobbe en hel klasse.

Bibliotekaren hjelper deg gjerne med å finne en god lesebok som passer deg. Ønsker du å lese en bok vi ikke har i samlingen, kan vi benytte skoletjenesten hos Deichman.

Vi tar gjerne imot bøker, blader, tegnerserier og spill som er av interesse for ungdom.

Søk i bibliotekets katalog:

Du kan gjøre søk i skolebibliotekets boksamling.

Se de nyeste bøkene, se hva som ble levert inn sist og mye mer.

Låneregler

Lånetiden er 4 uker med mulighet for fornyelse. Forny boken hos bibliotekaren om du ønkser å beholde den lenger. Dersom det er venteliste på boken må den leveres innen lånefristen.

Lån av skolebøker

Ved skolestart registrerer alle elever skolebøkene elektronisk via utlånssystemet på skolebiblioteket. Dette er til god hjelp for å holde oversikt over skolebøkene. Har du mistet skoleboken din, så ta kontakt med bibliotekaren. Alle skolebøker skal leveres inn før sommerferien.

Hjelp, jeg har mistet boken!

Tapte og ødelagte bøker erstattes med tilsvarende bok eller regning.

Dersom du har mistet skolebøker må du kjøpe inn ny til skolen og registrere den i systemet. Det er viktig at du får slettet mistet bok fra din konto når du har kjøpt ny. Glemmer du dette så risikerer du å få regning på bok du allerede har erstattet. Regning sendes via kommunens fakturasentral og et faktureringsgebyr vil tilkomme.