Nordisk skoleidrettsstevne 2023

Elever fra Brannfjell skole som representer Oslo i Nordisk skoleidrettsstevne 2023

Stor gratulasjon til Ragna 8d (friidrett), Mari 8g (håndball), Hedda 8b (håndball), Stella 8g (håndball), Hector 8b og Marcus 8b (fotball).

Skolene i hovedstadene kan melde på sine elever for uttak og til sammen blir det trukket ut 8 jenter i friidrett, 8 gutter i friidrett, 10 jenter i håndball, 15 gutter i fotball gjennom uttaksstevne. I friidrett skal elevene konkurrere i 100 m, 800 m, lengde, høyde og kulestøt.

Nordisk skoleidrettsstevne har lang tradisjon i de nordiske landene, og stevnet har vært arrangert siden 1948. Tanken bak stevnet var å utveklse kultur og idrett på tvers av landene; Norge, Sverige, Danmark Island og Finland. Idrett skaper vennskapsbånd på tvers av landegrensene, og vi håper våre elever får en fin opplevelse. Lykke til og kjempebra jobbet, dere!