Hovedseksjon

Institutt for estetiske fag (EST) har innledet sitt første universitets- og skolesamarbeid!

Est skole samarbeid

Leder for Makerspace, overingeniør Evin Güler, inviterte lærere fra skolen og lærere ved EST til omvisning og workshop. Sammen skal vi utvikle en prosess hvor skaperglede, tverrfaglighet og entreprenørskap skal stå i fokus for elever, studenter og lærere. Målsettingen for instituttet med etablering av universitetsskolesamarbeid er å skape praksisnær undervisning for våre studenter.

Et universitetsskolesamarbeid er et likeverdig partssamarbeid mellom skole og universitet, som omfatter faglig samarbeid, praksis og forsknings- og utviklingsarbeid for begge parter.

Oppstarten ble som seg hør og bør markert med kake! Assisterende rektor ved Brannfjell skole Hilde Norvalls og lærer Hanne Ruth Eikill fikk ta det første stykket.