Inntak til videregående skole

pxhere.com

Til foreldre med elever i 10. klasse skoleåret 2018/2019
Alle 10.-trinnselever i ordinære klasser har fått tilbud om å være med i en spørreundersøkelse om Oslos inntaksordning til videregående skoler. Undersøkelsen kartlegger hvorfor elevene valgte skolen de ønsker å gå på. Undersøkelsen stiller også spørsmål omkring hva elevene opplever som rettferdige kriterier for inntaket.

Hvem står bak undersøkelsen?
Inntaksutvalget har bestilt undersøkelsen via Byrådsavdeling for oppvekst og kunnskap og Utdanningsetaten. Undersøkelsen vil bli brukt i utvalgets rapport om hvilken inntaksordning som er mest hensiktsmessig i Oslo. Les mer om inntaksutvalgets mandat her.

Fakta om undersøkelsen:
- Eleven velger selv om han eller hun vil svare.
- Eleven er anonym. Svarene kan spores tilbake til en enkelt skole, men ikke til en enkelt elev.
- Dataene fra undersøkelsen vil slettes etter 1. mars 2020.
- Representanter fra Kommunalt foreldreutvalg, Elevorganisasjonen og Elev- og lærlingombudet i Oslo har samarbeidet om å lage undersøkelsen.
Har du som foresatt tanker rundt inntaket av elever? Vi i inntaksutvalget vil gjerne høre fra deg. Kom gjerne med innspill om inntaket i Oslo til inntaksutvalget@byr.oslo.kommmune.no

Hilsen oss i Inntaksutvalget, ved Berit Lødding, leder.