Innsøking til videregående skole

Gjeng med ungdom på videregående skole.

Denne høsten er det utarbeidet en samling av informasjonsfilmer for elever og foresatte om valgmulighetene i Osloskolen på kommunens hjemmeside og på skolens hjemmeside. I samlingen finner dere flere filmer om strukturen i videregående opplæring og hvordan orientere seg på vilbli.no og utdanning.no

Vi håper at filmene vil kunne inspirere til at foresatte oppdaterer seg på mangfoldet av muligheter i Osloskolen, og kanskje også danner grunnlag for gode samtaler mellom ungdom og foresatte om hvilke utdanningsprogram ungdommen skal ha med på sin søknad 1. mars.

Informasjon om digital åpen dag i Osloskolen finner du her (nettsted).

Innsøking på videregående skole
vigo.no er åpnet for innsøking. Innlogging skjer med MinID, eller annen godkjent elektronisk ID. Alle elevene får tilsendt PIN-kode rundt nyttår (gjelder alle født i 2005). Rådgiver vil bistå elevene her.

Ta godt vare på PIN-kodebrevet!