Informasjon om skolens undervisningstilbud

eksamen

For å imøtekomme dette på en best mulig måte har vi bestemt følgende:

· Kontaktlærere legger ut lekseplan og en ukeplan/timeplan hver fredag kl. 16.00. Ukeplanen/timeplanen er ment som et supplement til lekseplanen og en hjelp til elevene, slik at de skjønner hvordan de kan disponere tiden sin.

· Faglærere legger ut instruksjonsvideoer, oppgaver, opplegg o.l. knyttet til relevante kompetansemål. Lekseplanen og It's er hovedarenaene hvor elever og foresatte kan finne informasjon. Lærerne kan selvsagt bruke andre digitale verktøy som supplement. Skolen har bl.a Feide-pålogging på Cappelen skole, TV2-skole og Creaza. I tillegg legger de fleste læreverk nå ut gratis digitale ressurser. Dere kan ikke forvente at alle planer og oppgaver er klart i løpet av dagen. Det forventes derimot at lærerne legger ut oppgaver og opplegg fortløpende.

· Faglærere tilstreber å gi et faglig tilbud som møter elever på ulike faglige nivåer

· Faglærere og kontaktlærere vil legge til rette for daglig kommunikasjon med elevene f.eks via epost og It's. Lærerne vil gi beskjed om relevant kontaktinformasjon til foresatte og elever. Dere vil i tillegg få beskjed om hvor og hvordan elever og foresatte kan be om faglig støtte og veiledning.

· Faglærere vil være tydelige på hva som er arbeidsoppgaver underveis og hva som er tydelige vurderingssituasjoner. Det er selvsagt mulig å legge til rette for innleveringer av ulike art, både via lydfiler, video og tekst.

· Kontaktlærere har ansvar for at rutiner og beskjeder formidles til både elever og foresatte i løpet av dagen i dag.

· Sykdom hos elever meldes fremdeles til kontaktlærer på samme måte som tidligere. Dette er viktig hvis man blir forhindret i å gjøre de oppgavene som skolen legger til rette for.