Magi i aulaen

Aulasamling

Samlingen ble åpnet med vakker sangprestasjon fra Karla 10E, flott akkompagnert av Frida L. på piano. Låten de fremførte heter «Stay» av Rihanna. Videre i programmet fulgte flere innslag fra valgfagene. Valgfag programmering viste en film med smakebiter av prosjekter de ha jobbet med i høst. Vi fikk se et dataspill og en robot som var programmert til å utføre kommandoer.  Valgfag film viste filmen «Karakterpress» - en virkelighetsnær film som handler om nettopp karakterpress hos ungdom. Filmen hadde en spennende blanding av fiksjon og intervju av ungdommer i Karl Johans gate. Haakon fra 10F ga oss en fin fremførelse på piano og tok oss med på en reise inn i klassisk musikk.

I høst har elevrådet jobbet med å forme elevkomiteer som engasjere interesseområder for elevene. Følgende komiteer skal settes i gang i januar: Skolemiljø, Fag og lekser, Turnering, Kampanje, Klubb, Inneområde og Høytid- og arrangementkomiteen. Elevrådet ønsker gjerne flere elever til Fag- og leksekomiteen.

Aulasamlingen ble avsluttet med bandet «Veps» som består av Laura (10f) på vokal og bass, Maja (10a) på trommer, Helena (10f) på piano og June (10a) på gitar. Jentene imponerte publikum med egenprodusert låt «Funny things», som de også har fremført på konserter i byen.
Tusen takk til alle dere som bidro til at vi fikk mange flotte kulturelle opplevelser. Gode minner som vi kan ta med oss inn i juleferien. Og en ekstra takk til lærer Jon Magne som har organisert denne flotte aulasamlingen.

(Foto: Daniel Johnsen)